Лидл България представя Super-Fairtrade шоколада Way To Go

Използваното какао е изцяло от устойчиво отглеждане, а производителите на какао получават гарантирани приходи и програми за обучение

16.03.2021 12:00:00 | София

лого

Лидл България представя най-новия си шоколад собствена марка със сертификат Fairtrade - Way To Go. Той вече е наличен във всички обекти на веригата в страната и става част от постоянния асортимент на веригата. Клиентите на Лидл България могат да се насладят на два вкуса - кокос и пекан, и морска сол и карамел - на цена от 3,79 лв./брой.

С производството на Super-Fairtrade шоколада Lidl става първата верига, която допринася за преодоляване на разликата между нивото на доходите на производителите на какао спрямо необходимите доходи за издръжка. Вложеното в производството на шоколада Way To Go какао е с напълно проследим и прозрачен произход, а производителите от малкия фермерски кооператив Kuapa Kokoo в Гана прилагат устойчиви практики за отглеждането му. Те получават две премии от Fairtrade и Lidl чрез всеки продаден шоколад. От една страна, фермерите се възползват от гарантирана от Fairtrade минимална изкупна цена за продукцията си.  От друга страна, премията от Lidl постъпва в две програми за устойчиво подобрение на доходите им в дългосрочен план.

Първата програма осигурява обучение на малките производители за устойчиво отглеждане на какао, подобряване на реколтата и повишаване на приходите от нея. Втората програма на Lidl подпомага членовете на кооператива да разширят земеделската си продукция чрез отглеждането на суровини за производство на ориз, както и продукти от мед или сапун. Двете програми са не само принос към опазване на околната среда в съответните области, но и израз на активната позиция на Lidl за осигуряване на по-безопасни условия на труд и справедливи възнаграждения за производителите на какао. 

Израз на активната ангажираност на Lidl към устойчивото отглеждане на какао е и проектът PROCACAO от 2012 г., посветен на създаването на обучителна програма за производителите в Кот д‘Ивоар. Над 18 000 производители на какао и техните семейства са се възползвали от PROCACAO досега, а Lidl продължава дългосрочния си ангажимент за отговорен асортимент и устойчиво отглеждане на какао. В изпълнение на този ангажимент, от 2017 г. Лидл България използва само сертифицирано какао по стандартите Bio, Fairtrade, UTZ, Rainforest Alliance за шоколадите от собствените си марки Fin Carre, J.D. Gross и Fairglobe, както и при много други съдържащи тази суровина продукти.

За контакт


Сподели

Покажи още